Free Lines Arrow

fick frukost på sängen av någon jag älskar

 
Om att fylla år igen. Tjugoett höstiga år. Varför går tiden så fort för? Men det har hänt ganska mycket det senaste året, även om det inte känns så just nu.
 
Förra hösten var den bästa tiden i mitt liv. Jag bodde tillsammans med en underbar kompis i en mysig två i stan. Vi delade på allt och jag älskade våra kvällar på balkongen, när vi kedjerökte. Alla spontana fester och långa djupa samtal i soffan när regnet smattrade utanför fönstret. Saknar det ibland. 
 
Den första januari träffade jag en pojke som har världens gulligaste leende. Som gjorde mig cplycklig varje gång jag såg honom och som jag trodde att jag var kär i på riktigt den här gången. Det visade sig att jag bara tyckte om honom för att han sa att han tyckte om mig. Ändå lyckades han såra den där röda klumpen innanför mitt bröst. För att jag litade på honom och såg honom som min vän.
 
I februari flyttade jag till en helt ny stad som jag har drömt om sen jag var elva år. Jag kom äntligen härifrån och pluggade kemi och biologi i ett halvår. Trodde att jag hade hittat rätt utbildning, men för en vecka sen hoppade jag av och flyttade hem igen. Men jag ångrar ingenting, för jag har träffat så otroligt underbara människor. Vi har skrattat åt varandras dåliga musiksmak. Shottat för mycket. Pluggat tills vi inte orkar plugga mer. Lärt oss konstiga formler och tyckt att mycket varit meningslöst. Men vi hade roligt och jag älskade det. 
 
Jag har lärt mig saker om mig själv och om världen. Att det inte är så farligt att börja prata med nya människor. Att man får släppa in folk. Att det är ganska fint att vi alla är så olika, men kan ha så sjukt roligt tillsammans. Att allt det där som skrämmer mig faktiskt kan leda till något jävligt bra. 
 
Jag har börjat prata med en psykolog och vi hade välldans mycket att prata om. Och det lättar mitt hjärta. Det gråter inte lika ofta längre. Borde bara ha gjort det mycket tidigare.
 
Men jag har knappt fått träffat dig. Inte sedan den andra november. Men du skrev grattis sent på kvällen innan jag skulle sova och det var de bästa på hela dagen
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: